engl. below

SCHLiCHT Und einFACH

Regie Daniel Schauf
Text Nis-Momme Stockmann   Dramaturgie Katinka Deecke

Darstellerin Ana Berkenhoff (ATW Gießen)

ich heiße Ana Berkenhoff.
ich will Schauspielerin bleiben. die Schwierigkeit besteht darin, dass ich nichts mehr fühle.

empfindungen sind ihrem inhalt nach nicht darstellbar, aber ihrer Form nach. Friedrich Schiller

Von der Poesie und von der dramatischen insbesondere verlangt man illusion, die, wenn sie auch wirklich zu leisten wäre, immer nur ein armseliger Gauklerbe- trug sein würde. Friedrich Schiller

engl:

Solo-shortpiece for Heidelberger Stückemarkt 2009 

in collaboration with the director: Daniel Schauff

„schlicht und einfach“ is a performance based on basic acting theories. the acceptance that an actor can create feelings emmediatly and how to do so- you see the actor working live on stage with the director aside, trying to solve the proplem of creating deep emotions without being in a emotional situation.

also at: Schillertage Marbach, HTA-Festival Frankfurt

SCHILLER SEHEN Programheft

Advertisements

It seems we can’t find what you’re looking for. Perhaps searching can help.